We hebben een nieuwe huisstijl uitgewerkt. Het zwart/wit karakter van ons habijt, waaraan we onmiddellijk herkend worden, stond hierbij centraal en was richtinggevend.
We hebben het Franse kwaliteitslogo “Monastic” bekomen, dat toegekend wordt aan monastieke gemeenschappen die hun economie op een authentieke manier gestalte geven en de waarden van het monastieke leven hierin laten primeren. Hierdoor staan we garant dat de nieuwe producten echt monastieke producten zijn.
De nieuwe producten zijn samengebracht in drie lijnen : een lijn rond lavendel, een lijn rond aloë vera en een lijn met traditionele toppers het uitgangspunt zijn. Alles wordt aangeboden in kleine flesjes en navul liter verpakking.
De parel op het werk is een totaal nieuw product dat we geheim gehouden hebben.
We brengen vanaf vandaag een nieuwe shampoo op de markt met heel eigen trappistenkenmerken. We presenteren u een trappistenbiershampoo, gemaakt met 10% dubbel van Westmalle. Bier werd traditioneel altijd door vrouwen gebrouwen. Het maakte onderdeel uit van het huishoudelijke werk. Doorheen de eeuwen hebben monniken dit werk op zich genomen en nu willen de zusters op originele manier aanknopen bij deze mooie traditie door shampoo te maken met trappistenbier. We lieten een studie maken door een gespecialiseerd instituut in Brussel, Institut Meurice en ze bezorgden ons een wetenschappelijk onderbouwd dossier met alle voordelen voor de huid en voor het haar van bier. De shampoo heeft een licht conditionerend effect en licht geparfumeerd zodat u niet het gevoel hebt uw haar te wassen met zuiver bier…
Ook de concrete aankoopmodaliteiten worden bij de tijd gebracht door een digitaal bestelplatform. Er wordt een webwinkel ontwikkeld waar zowel particulieren als professionele klanten hun bestelling kunnen plaatsen.