Ter voorbereiding van de stichting in Brazilië zochten de zusters naar geschikt werk voor het levensonderhoud van het klooster, volgens de traditie van de Trappistenorde om hun brood te verdienen met het werk van hun eigen handen.
Twee inspiratiebronnen kwamen uit dezelfde Trappistengemeenschappen in Chili: de confituren van Quilvo en de pralines van Miraflores. Een onderzoek wees al snel op de opmerkelijke belangstelling en consumptie van chocolade in Brazilië en de beslissing was genomen. Het hele productieproces en de geheimen van de bereiding, de grondstoffen, de kruiden en de verschillende subtiliteiten van het recept werden genereus doorgegeven door de trappistenmonniken van Miraflores.
Eenmaal in Brazilië aangekomen, moesten zij een product aanbieden dat kon concurreren met de bestaande merken op de markt. Zo begon een geduldige zoektocht naar de beste grondstoffen die in het land beschikbaar waren, met tegelijkertijd verschillende proeven om een exclusief recept te formuleren.
Het eindresultaat was het huidige product, door iedereen erkend als een chocolade van superieure kwaliteit, zeer gewaardeerd, in de verschillende beschikbare smaken, melk, halfzoet, rum, amaretto en munt.
De presentatie van het product, in een eenvoudige en elegante doos, met een schaaltje individuele bonbons, uniek voor de Braziliaanse markt, is ook een geweldige optie om als geschenk te gebruiken.
Wat ontbrak om waarde toe te voegen aan een product dat zo zorgvuldig in zijn details en gemaakt door de zusters in de sfeer van gebed en stilte van het klooster, komt nu met het Trappistenlabel dat genereus is toegekend door de Internationale Vereniging Trappist, waarvoor de enorme dankbaarheid van alle zusters van het Trappistenklooster Nossa Senhora da Boa Vista, SC, Brazilië.